No. 10 (2022): DIALOGUS December 2022 - May 2023

Cultural diversity and education: A view from the Saraguro ethnic group – Ecuador

Diversidad cultural y educación: Una mirada desde la etnia Saraguro – Ecuador

Aravena Domich Marcela, Martínez Lalangui Juan Alfredo

Article Visits 3116 | PDF Visits 111

DOI https://doi.org/10.37594/dialogus.v1i10.753

13-30 |

Inferential reading comprehension through a teaching strategy supported by an ova

Comprensión lectora inferencial a través de una estrategia pedagógica apoyada en un OVA

Noguera Astaiza Mercedes

Article Visits 1205 | PDF Visits 263

DOI https://doi.org/10.37594/dialogus.v1i10.755

31-43 |

The role of the family in the learning process of students at “El Siglo” educational institution of the municipality of Ciénaga de Oro

El papel de la familia en el proceso de aprendizaje de los estudiantes de la institución educativa “El Siglo” del municipio de Ciénaga de Oro

Domínguez Pérez Yaneth del Socorro , Quintero Aleans Berenice del Carmen , Hernández Hernández Darwin Yesid

Article Visits 868 | PDF Visits 200

DOI https://doi.org/10.37594/dialogus.v1i10.749

44-62 |

Writing processes, remote teaching and problem-based learning for the production of academic texts

Procesos de escritura, enseñanza remota y aprendizaje basado en problemas para la producción de textos académicos

Rodriguez Avila Yildret, García Mogollón María Alejandra

Article Visits 1062 | PDF Visits 83

DOI https://doi.org/10.37594/dialogus.v1i10.704

63-76 |

The unexpected opportunity for the educational field arising from the covid-19 pandemic. A hopeful look for the future

La oportunidad inesperada para el campo educativo surgida de la pandemia covid-19. Una mirada esperanzadora para el porvenir

Márquez Peñaranda César Gerardo, Villavicencio Galindo Judith Margarita, Muñoz Blanco Leidy Carolina

Article Visits 428 | PDF Visits 61

DOI https://doi.org/10.37594/dialogus.v1i10.716

77-93 |

State of the field in the teaching of computational thinking in preschool and primary school

Estado del arte de la enseñanza del pensamiento computacional en preescolar y educación primaria

Niño Martínez Angela Marcela, Ospina González Beatriz Natalia, Espinosa Rojas Diana

Article Visits 1795 | PDF Visits 121

DOI https://doi.org/10.37594/dialogus.v1i10.636

94-118 |

Postures of the socio-critical paradigm as contributions to education and educational management in Colombia

Posturas del paradigma socio-crítico como aportes a la educación y gestión educativa en Colombia

Álvarez Giraldo Neidy Bibiana, Cardozo Cruz Jonatan Julian, Mejía Guarín Sandra Milena

Article Visits 6833 | PDF Visits 369

DOI https://doi.org/10.37594/dialogus.v1i10.678

119-133 |

A look at chemistry learning strategies at school

Una mirada hacia las estrategias de aprendizaje de la química en la escuela

Viloria Espitia Jairo Miguel

Article Visits 517 | PDF Visits 148

DOI https://doi.org/10.37594/dialogus.v1i10.714

134-147 |

Constructing a real university educational leadership

Construyendo un verdadero liderazgo educativo universitario

Rivera Corredor David Alberto, Méndez Sosa Carlos Andrés

Article Visits 710 | PDF Visits 68

DOI https://doi.org/10.37594/dialogus.v1i10.727

148-157 |

Preliminary and index Dialogus 10

Preliminares e índice Dialogus 10

Nieto Arturo

Article Visits 87 | PDF Visits 60

DOI https://doi.org/10.37594/dialogus.v1i10.769

1-6 |