No. 15 (2025): DIALOGUS June-November 2025

Presentation of the edition Dialogus 15

Presentación de la edición Dialogus 15

De Las Salas Magdy

Article Visits 12 | PDF Visits 23

DOI https://doi.org/10.37594/dialogus.v1i15.1785

7-9 |

Editorial Dialogus 15

Editorial Dialogus 15

Nieto Rojas Jose Alberto

Article Visits 13 | PDF Visits 7

10-11 |

Influence of graphic resources on the motivation, participation, and understanding of children in vulnerable situations with learning difficulties

Influencia de recursos gráficos en la motivación, participación y comprensión de niños vulnerables con dificultades de aprendizaje

Mejia Elvir Stephany Alejandra

Article Visits 81 | PDF Visits 63

DOI https://doi.org/10.37594/dialogus.v1i15.1749

12-26 |

The phenomenological-hermeneutic method: interpretation from the introspective-experiential approach

El método fenomenológico-hermenéutico: interpretación desde el enfoque introspectivo-vivencial

Vidanovic Andrea, Osorio Gómez Luis

Article Visits 100 | PDF Visits 58

DOI https://doi.org/10.37594/dialogus.v1i15.1715

27-45 |

Epistemological constructivism for the development of reading competencies in primary education students

El constructivismo epistemológico para el desarrollo de competencia lectoras en estudiantes de educación primaria

Montero Alvarado Alfredo José

Article Visits 92 | PDF Visits 51

DOI https://doi.org/10.37594/dialogus.v1i15.1667

46-72 |

Impact of the implementation of sensory educational materials on the learning and participation of neurodivergent children at El Refugio shelter

Impacto de la implementación de material educativo sensorial en el aprendizaje y participación de niños con neurodivergencia en el albergue El Refugio

Pineda Lara Elvia Abisely, Amaya Patricia

Article Visits 107 | PDF Visits 69

DOI https://doi.org/10.37594/dialogus.v1i15.1670

73-86 |

Academic extension activity as a space for constructing learning, an open classroom for students

La actividad académica de extensión como espacio de construcción de aprendizajes, un aula abierta para estudiantes

Rosabal Vitoria Nidra, Monge Poltronieri Steve Alí

Article Visits 27 | PDF Visits 15

DOI https://doi.org/10.37594/dialogus.v1i15.1662

87-101 |

The role of the educational supervisor in the 21st century

El rol del supervisor educativo en el siglo XXI

Puche Deinny, Peña Miriam Alejandrina

Article Visits 157 | PDF Visits 63

DOI https://doi.org/10.37594/dialogus.v1i15.1640

102-121 |

Gamification as a tool for teaching economics: A case study.

La gamificación como herramienta para enseñar economía: Un estudio de caso

Naranjo Acosta William Guillermo

Article Visits 125 | PDF Visits 60

DOI https://doi.org/10.37594/dialogus.v1i15.1554

122-142 |

The ubiquity of technology as a contribution to the assessment of learning

La ubicuidad de la tecnología como aporte a la evaluación del aprendizaje

Pilataxi Alba Wilman Washington, Pilataxi Alba Víctor René, Pilataxi Yacelga Adrián Alexander

Article Visits 73 | PDF Visits 44

DOI https://doi.org/10.37594/dialogus.v1i15.1545

143-157 |

Beliefs of wayúu high school students about learning about natural selection

Creencias de los estudiantes Wayúu de educación media ante el aprendizaje de la selección natural

González González Jorge Eliezer

Article Visits 29 | PDF Visits 19

DOI https://doi.org/10.37594/dialogus.v1i15.1665

158-168 |