No. 14 (2024): DIALOGUS December 2024- May 2025

Presentation of the edition Dialogus 14

Presentación de la edición Dialogus 14

De Las Salas Magdy

Article Visits 270 | PDF Visits 127

DOI https://doi.org/10.37594/dialogus.v1i14.1555

7-10 |

Editorial Dialogus 14

Editorial Dialogus 14

Nieto Rojas Jose Alberto

Article Visits 78 | PDF Visits 42

DOI https://doi.org/10.37594/dialogus.v1i14.1556

11-12 |

The phenomenological-hermeneutical method: A semisystematic review

El método fenomenológico-hermenéutico: Una revisión semisistemática

Finol de Franco Mineira Rosa, Acosta Faneite Savier Fernando

Article Visits 1280 | PDF Visits 1159

DOI https://doi.org/10.37594/dialogus.v1i14.1507

13-35 |

Acquisition of Socioemotional competencies through the implementation of a blog."Controlling my Emotions".

Adquisición de competencias socioemocionales a través de la implementación de un blog. “Controlando Ando mis Emociones”

Alzate Luz Aleida

Article Visits 199 | PDF Visits 138

DOI https://doi.org/10.37594/dialogus.v1i14.1460

36-53 |

Humanization as a catalyst of organizational development

La humanización como catalizador del desarrollo organizacional

Cardozo Cruz Jonatan Julián, Mejía Guarín Sandra Milena, Álvarez Giraldo Neidy Bibiana

Article Visits 201 | PDF Visits 109

DOI https://doi.org/10.37594/dialogus.v1i14.1395

54-73 |

Augmented reality diagnosis: An opportunity for university learning spaces in Honduras

Diagnóstico de realidad aumentada: Una oportunidad en los espacios de aprendizaje universitario en Honduras

Padilla Sánchez Gissel Alejandra, Suazo A. Isis, Romero Ana C.

Article Visits 157 | PDF Visits 80

DOI https://doi.org/10.37594/dialogus.v1i14.1455

74-85 |

Creation of professional profiles, reflective activity with Physical Education students.

Creación de perfiles de puesto de trabajo, una actividad reflexiva con estudiantes de Educación Física.

Monge Poltronieri Steve Alí

Article Visits 400 | PDF Visits 163

DOI https://doi.org/10.37594/dialogus.v1i14.1487

86-102 |

MODIPEMA didactic model for the development of mathematical thinking

Modelo didáctico MODIPEMA para el desarrollo del pensamiento matemático

Salazar Vargas Jorge Eduardo, Valderrama Moreno Juddy Amparo

Article Visits 159 | PDF Visits 105

DOI https://doi.org/10.37594/dialogus.v1i14.1396

103-119 |

The banality of evil in the university environment: A perspective from Hannah Arendt

La banalidad del mal en el ámbito universitario: Una perspectiva desde Hannah Arendt

Cruz Picón Pablo Emilio

Article Visits 205 | PDF Visits 188

DOI https://doi.org/10.37594/dialogus.v1i14.1514

120-132 |

The interdependence of the elements as a path to inclusion

La interdependencia de los elementos como camino para la inclusión

Soler Gómez Paulo César, Zárate Cabrera Zahira

Article Visits 111 | PDF Visits 64

DOI https://doi.org/10.37594/dialogus.v1i14.1510

133-140 |

Philosophy of science and qualitative research: An analysis from the roots of deep understanding

Filosofía de la ciencia e investigación cualitativa: Un análisis desde las raíces del entendimiento profundo

Torres Lopez Alexaivy Del Valle

Article Visits 127 | PDF Visits 93

DOI https://doi.org/10.37594/dialogus.v1i14.1456

141-150 |