No. 4 (2019): DIALOGUS December 2019 - May 2020

Indicators in the teaching-learning of programming languages at the university level

Indicadores en la enseñanza-aprendizaje de los lenguajes de programación a nivel universitario

Miranda Betsy Arlena, Lenoyr María

Article Visits 313 | PDF Visits 338

DOI https://doi.org/10.37594/dialogus.v1i4.515

11-20 |

The critical didactics as part of educational strategies to address the phenomenon of school dropout

La didáctica crítica como parte de las estrategias pedagógicas para hacer frente al fenómeno de la deserción escolar

España Jose Ignacio

Article Visits 515 | PDF Visits 273

DOI https://doi.org/10.37594/dialogus.v1i4.523

21-32 |

Reflections on empirism as theoretical-practical basis for the development of educational research in the classroom

Reflexiones sobre el empirismo como base teórico- práctico para el desarrollo de la investigación educativa en el aula de clase

Alean Meza Gabriel Enrique, Espeleta Flórez Luz Dary

Article Visits 1240 | PDF Visits 1102

DOI https://doi.org/10.37594/dialogus.v1i4.307

33-43 |

Social responsibility and globalization

Responsabilidad social y globalización

González Ortiz Daniel Alejandro, Zúñiga Díaz Nelly María, Díaz Castellar Abel Antonio

Article Visits 181 | PDF Visits 127

DOI https://doi.org/10.37594/dialogus.v1i4.389

44-55 |

The Epistemology as evolutionary basis for scientific and research development

La epistemología como base evolutiva para el desarrollo científico e investigativo

Rivera Corredor David Alberto, Villegas Aramendiz Karina Edith

Article Visits 314 | PDF Visits 348

DOI https://doi.org/10.37594/dialogus.v1i4.474

56-64 |

Preliminary and index Dialogus 4

Preliminares e índice Dialogus 4

Nieto Arturo

Article Visits 61 | PDF Visits 35

DOI https://doi.org/10.37594/dialogus.v1i4.556

1-5 |