No. 4 (2019): DIALOGUS December 2019 - May 2020

Indicators in the teaching-learning of programming languages at the university level

Indicadores en la enseñanza-aprendizaje de los lenguajes de programación a nivel universitario

Miranda Betsy Arlena, Lenoyr María

Article Visits 381 | PDF Visits 393

DOI https://doi.org/10.37594/dialogus.v1i4.515

11-20 |

The critical didactics as part of educational strategies to address the phenomenon of school dropout

La didáctica crítica como parte de las estrategias pedagógicas para hacer frente al fenómeno de la deserción escolar

España Jose Ignacio

Article Visits 607 | PDF Visits 337

DOI https://doi.org/10.37594/dialogus.v1i4.523

21-32 |

Reflections on empirism as theoretical-practical basis for the development of educational research in the classroom

Reflexiones sobre el empirismo como base teórico- práctico para el desarrollo de la investigación educativa en el aula de clase

Alean Meza Gabriel Enrique, Espeleta Flórez Luz Dary

Article Visits 1554 | PDF Visits 1268

DOI https://doi.org/10.37594/dialogus.v1i4.307

33-43 |

Social responsibility and globalization

Responsabilidad social y globalización

González Ortiz Daniel Alejandro, Zúñiga Díaz Nelly María, Díaz Castellar Abel Antonio

Article Visits 223 | PDF Visits 158

DOI https://doi.org/10.37594/dialogus.v1i4.389

44-55 |

The Epistemology as evolutionary basis for scientific and research development

La epistemología como base evolutiva para el desarrollo científico e investigativo

Rivera Corredor David Alberto, Villegas Aramendiz Karina Edith

Article Visits 412 | PDF Visits 416

DOI https://doi.org/10.37594/dialogus.v1i4.474

56-64 |

Preliminary and index Dialogus 4

Preliminares e índice Dialogus 4

Nieto Arturo

Article Visits 82 | PDF Visits 43

DOI https://doi.org/10.37594/dialogus.v1i4.556

1-5 |