Dimensions

PlumX

How to Cite
De Las Salas, M. (2024). Presentation of the edition Dialogus 13. Dialogus Jornal, 1(13), 7–9. https://doi.org/10.37594/dialogus.v1i13.1476
License terms

The content of the publications and the links suggested in them are the sole responsibility of the authors and not of the METROPOLITAN UNIVERSITY OF EDUCATION, SCIENCE AND TECHNOLOGY (UMECIT) or DIALOGUS magazine. They are protected by international copyright laws as well as the UMECIT and DIALOGUS logos, hence their reproduction is totally prohibited.

Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

The authors maintain the copyright and transfer the right of the first publication to the journal, with the article registered with Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives License, which allow others      They can download the works published in this magazine and share them with other people, as long as their authorship is recognized, but they cannot be changed in any way nor can they be used commercially.

Authors are recommended to include their work in social networks such as Researchgate and institutional repositories once the article or visible fact has been published on the journal page, without forgetting to include the digital document identifier and the name of the journal.

                                                               

Abstract

Nuestra casa de estudios superiores arriba a sus primeros 20 años y el balance sin duda, es altamente positivo. Hemos aportado sin descanso a la formación académica y de investigación a miles de personas no solo en Panamá sino en la región.

En un mundo en constante cambio, el campo de la educación enfrenta desafíos y oportunidades sin precedentes. La reciente aceleración en la integración de tecnologías digitales en el aula no solo ha transformado los métodos de enseñanza, sino que también ha redefinido las expectativas de aprendizaje para estudiantes y educadores por igual.

En esta edición, ofrecemos  una serie de artículos, asociados a diversas situaciones y problemáticas  en contextos educativos, así como  una visión detallada sobre la adaptación pedagógica en tiempos de crisis, y cómo cada una de las experiencias de los autores, han catalizado nuevas prácticas educativas. Apreciamos las contribuciones académicas y científicas de expertos en el campo, dado que esta revista pretende no solo informar, sino también provocar una reflexión profunda sobre el futuro de la educación en una era digital.

El número 13, año 6 de la Revista DIALOGUS, la cual corresponde al período Junio-noviembre 2024 y contiene seis artículos de investigación y dos ensayos.

Downloads

Download data is not yet available.

Cited by

##cited.by##