No. 22 (2025): ORATORES June - November 2025

Editorial Oratores 22

Editorial Oratores 22

Nieto Rojas Jose Alberto

Article Visits 0 | PDF Visits 0

DOI https://doi.org/10.37594/oratores.n22.1808

9-10 |

Presentation of the edition Oratores 22

Presentación de la edición Oratores 22

De Las Salas Magdy

Article Visits 0 | PDF Visits 0

DOI https://doi.org/10.37594/oratores.n22.1807

6-8 |

ICTs as potential agricultural extension tools in urban farmers’ associations in Metropolitan Lima

TIC como potenciales herramientas de extensión agraria en asociaciones de agricultores urbanos de Lima Metropolitana

Olascoaga-Orrego Diego, Beyer-Arteaga Alfredo Alberto, Joyo-Coronado Germán, Collantes Rubén

Article Visits 0 | PDF Visits 0

DOI https://doi.org/10.37594/oratores.n22.1778

11-27 |

Reverse logistics and its financial impact: Evaluating how product returns and recycling affect a company's financial results.

La logística inversa y su impacto financiero: Evaluación de cómo la devolución y reciclaje de productos afectan los resultados financieros de una empresa.

Sánchez Melvis, Vásquez Yarineth

Article Visits 0 | PDF Visits 0

DOI https://doi.org/10.37594/oratores.n22.1660

28-38 |

Novel Active Methodology for competency-based assessment in the learning of Lorentz´ Equations (MANPEC)

Metodología Activa Novedosa para la evaluación por competencia en el aprendizaje de las Ecuaciones de Lorentz (MANPEC)

Méndez López Huberth Agustín, Quiroz González Oscar Eliezer, Gaitán Rizo Héctor Jovani, Herrera-Castrillo Cliffor Jerry

Article Visits 0 | PDF Visits 0

DOI https://doi.org/10.37594/oratores.n22.1721

39-55 |

The EGRA test: Approaches to the pedagogical approach to literacy in first grade students in rural settings

La prueba EGRA: Aproximaciones al enfoque pedagógico de la lectoescritura en estudiantes del grado primero en la ruralidad

Guerra Meza Pedro

Article Visits 0 | PDF Visits 0

DOI https://doi.org/10.37594/oratores.n22.1546

56-71 |

Impact of use of ICT in autonomous learning of students in public schools

Impacto del uso de las TIC en el aprendizaje autónomo de estudiantes de escuelas públicas

Cundumi Tello Orlando

Article Visits 0 | PDF Visits 0

DOI https://doi.org/10.37594/oratores.n22.1528

72-86 |