Current Issue

Editorial
Editorial Oratores 22
Editorial Oratores 22Nieto Rojas Jose Alberto
Article Visits 79 | PDF Visits 46
9-10 | Published: 2025-06-30
Presentation of the edition
Presentation of the edition Oratores 22
Presentación de la edición Oratores 22De Las Salas Magdy
Article Visits 86 | PDF Visits 27
6-8 | Published: 2025-06-30
Research articles
ICTs as potential agricultural extension tools in urban farmers’ associations in Metropolitan Lima
TIC como potenciales herramientas de extensión agraria en asociaciones de agricultores urbanos de Lima MetropolitanaOlascoaga-Orrego Diego, Beyer-Arteaga Alfredo Alberto, Joyo-Coronado Germán, Collantes Rubén
Article Visits 119 | PDF Visits 46
11-27 | Published: 2025-06-30
Reverse logistics and its financial impact: Evaluating how product returns and recycling affect a company's financial results.
La logística inversa y su impacto financiero: Evaluación de cómo la devolución y reciclaje de productos afectan los resultados financieros de una empresa.Sánchez Melvis, Vásquez Yarineth
Article Visits 139 | PDF Visits 50
28-38 | Published: 2025-06-30
Novel Active Methodology for competency-based assessment in the learning of Lorentz´ Equations (MANPEC)
Metodología Activa Novedosa para la evaluación por competencia en el aprendizaje de las Ecuaciones de Lorentz (MANPEC)Méndez López Huberth Agustín, Quiroz González Oscar Eliezer, Gaitán Rizo Héctor Jovani, Herrera-Castrillo Cliffor Jerry
Article Visits 101 | PDF Visits 25
39-55 | Published: 2025-06-30
The EGRA test: Approaches to the pedagogical approach to literacy in first grade students in rural settings
La prueba EGRA: Aproximaciones al enfoque pedagógico de la lectoescritura en estudiantes del grado primero en la ruralidadGuerra Meza Pedro
Article Visits 98 | PDF Visits 27
56-71 | Published: 2025-06-30
Impact of use of ICT in autonomous learning of students in public schools
Impacto del uso de las TIC en el aprendizaje autónomo de estudiantes de escuelas públicasCundumi Tello Orlando
Article Visits 256 | PDF Visits 58
72-86 | Published: 2025-06-30
View All Issues
Publication Facts
- Academic society
- Universidad Metropolitana de Educación, Ciencia y Tecnología
- Publisher
- Universidad Metropolitana de Educación, Ciencia y Tecnología