The content of the publications and the links suggested in them are the sole responsibility of the authors and not of the METROPOLITAN UNIVERSITY OF EDUCATION, SCIENCE AND TECHNOLOGY (UMECIT) or DIALOGUS magazine. They are protected by international copyright laws as well as the UMECIT and DIALOGUS logos, hence their reproduction is totally prohibited.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
The authors maintain the copyright and transfer the right of the first publication to the journal, with the article registered with Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives License, which allow others They can download the works published in this magazine and share them with other people, as long as their authorship is recognized, but they cannot be changed in any way nor can they be used commercially.
Authors are recommended to include their work in social networks such as Researchgate and institutional repositories once the article or visible fact has been published on the journal page, without forgetting to include the digital document identifier and the name of the journal.
Abstract
En una sociedad marcada por la incertidumbre producto por los cambios abruptos y vertiginosos, la necesidad de innovar es inmediata y permanente para poder adaptarse a los cambios y encontrar un camino de progreso; en materia de educación es lo que UMECIT ha venido haciendo desde su creación con el fin de poder lograr la mejor formación para sus estudiantes. La Universidad Metropolitana de Educación, Ciencia y Tecnología UMECIT, nace en el año 2004 con la filosofía de poder brindarle la mejor oportunidad de formación universitaria inclusiva y a toda persona sin distingo de raza, género, credo, posición social o situación geográfica donde habite y es por ello que desde nuestros inicios venimos trazando un camino audaz y visionario, emergiendo como pionera en la adopción de la educación virtual en Panamá. Este compromiso no sólo refleja nuestra habilidad para adaptarnos a los tiempos cambiantes, sino que también demuestra nuestra dedicación a utilizar la tecnología emergente para cultivar la excelencia en nuestros procesos de enseñanza-aprendizaje.