No. 17 (2022): ORATORES December 2022 - May 2023

Complexities of technology teaching in rural elemtary education: between epistemological confusions and gaps

Complejidades de la enseñanza de la tecnología en la básica primaria rural: entre confusiones epistemológicas y brechas

Martinez Pestana Lucely, Urdaneta Urdaneta Geovanni Antonio

Article Visits 263 | PDF Visits 27

DOI https://doi.org/10.37594/oratores.n17.703

12-18 |

Nature of difficulties associated with learning mathematics: whole numbers, in eighth grade students of basic secondary education

Naturaleza de dificultades asociadas al aprendizaje de las matemáticas: números enteros, en estudiantes de grado octavo de educación básica secundaria

Cruz Echeverri Diego Alejandro

Article Visits 423 | PDF Visits 28

DOI https://doi.org/10.37594/oratores.n17.695

19-41 |

Teaching strategy for the improvement of reading comprehension based on mediation by the teacher as a teaching factor attributable in rural educational institutions

Estrategia didáctica para el mejoramiento de la comprensión lectora a partir de la mediación que hace el docente como factor pedagógico atribuible en las instituciones educativas rurales

Pérez Theran Alexander, Cola López Echaniz Eduardo

Article Visits 811 | PDF Visits 88

DOI https://doi.org/10.37594/oratores.n17.721

42-59 |

A look at the challenges in the transition from analog to digital education in the post-pandemic

Una mirada a los retos en la transición de la educación análoga a la digital en la post pandemia

Velásquez Mercedes, Mendoza Molina Marisol, Pallares Quintero Tomas Alfonso

Article Visits 2138 | PDF Visits 68

DOI https://doi.org/10.37594/oratores.n17.730

76-99 |

New curricular trends to face the changes in current society

Nuevas tendencias curriculares para afrontar los cambios de la sociedad actual

Severiche Mendoza Cristian Alfredo, Pérez Buelvas Hernán Gabriel

Article Visits 1726 | PDF Visits 298

DOI https://doi.org/10.37594/oratores.n17.709

100-116 |

The research teacher as a factor in the transformation of society: reflection on his role in the construction of knowledge, his own practice and the construction of knowledge networks.

El docente investigador como factor de transformación de la sociedad: reflexión sobre su papel en la construcción de saberes, su propia práctica y la construcción de redes de conocimiento.

Martínez Madrigal Jenny Paola, Puerto Zabala Paola, Présiga Vargas Carlos Alberto

Article Visits 608 | PDF Visits 42

DOI https://doi.org/10.37594/oratores.n17.697

117-126 |

Significance of the evaluation and the institutional improvement plan

Significancia de la evaluación y el plan de mejoramiento institucional

Paz Burbano Luis Fernando, Trujillo Valenzuela Elizabeth, Cundumi Tello Orlando

Article Visits 301 | PDF Visits 126

DOI https://doi.org/10.37594/oratores.n17.681

137-150 |

Preliminary and index Oratores 17

Preliminares e índice Oratores 17

Nieto Arturo

Article Visits 68 | PDF Visits 64

DOI https://doi.org/10.37594/oratores.n17.766

1-6 |