No. 15 (2021): ORATORES December 2021 - May 2022

The chemistry teaching: need for strengthening and understanding in high school students

La enseñanza de la química: Necesidad de un fortalecimiento y comprensión en estudiantes de bachillerato

Quijano Cedeño Alberto Andrés, Navarrete Pita Yulexy

Article Visits 2299 | PDF Visits 1362

DOI https://doi.org/10.37594/oratores.n15.603

13-23 |

Use of efficient microorganisms with biofloc technology in the production of tilapias

Uso de microorganismos eficientes con tecnología biofloc en la producción de tilapias

Gómez Alexis

Article Visits 588 | PDF Visits 612

DOI https://doi.org/10.37594/oratores.n15.507

24-44 |

Didactic mediation of GeoGebra software in the concept of perimeter: Case study

Mediación didáctica de la herramienta GeoGebra en el concepto de perímetro: Estudio de caso

Ríos Forero Sonia Ayadide, García Arango David Alberto

Article Visits 449 | PDF Visits 291

DOI https://doi.org/10.37594/oratores.n15.501

45-57 |

Shadow report: relevant topics on progress in cedaw compliance

Informe sombra: Temas relevantes sobre avances en cumplimiento de la CEDAW

Miller Ramírez Gladys, Ulloa de Samaniego Anielka

Article Visits 413 | PDF Visits 241

DOI https://doi.org/10.37594/oratores.n15.604

58-84 |

Methodological guidelines for project-based teaching in rural educational contexts

Lineamientos metodológicos para la enseñanza por proyectos en contextos educativos rurales

Hoyos Torres Jaiver Manuel

Article Visits 517 | PDF Visits 373

DOI https://doi.org/10.37594/oratores.n15.514

85-105 |

Instrumental technological competences of the primary education teachers, in the use of the Canaima free software of the public institutions

Competencias tecnológicas instrumentales de los docentes de educación primaria, en el uso del software libre Canaima de las instituciones públicas

Hernandez Vanessa Alexandra, Jordán Rómulo

Article Visits 618 | PDF Visits 299

DOI https://doi.org/10.37594/oratores.n15.578

106-122 |

The history of evangelization in latin america

La historia de la evangelización en América Latina

Suárez Manning Maxie

Article Visits 629 | PDF Visits 353

DOI https://doi.org/10.37594/oratores.n15.605

123-131 |

The Pragmatism as a guiding epistemic model for teaching activity in rural areas.

El pragmatismo como modelo epistémico orientador de la actividad docente en la ruralidad.

Calderón Chavarro Gloria Rosalba, Martínez Madrigal Jenny Paola, Villamizar Vera Maria Elena

Article Visits 909 | PDF Visits 397

DOI https://doi.org/10.37594/oratores.n15.573

132-140 |

Preliminary and index Oratores 15

Preliminares e índice Oratores 15

Nieto Arturo

Article Visits 151 | PDF Visits 119

DOI https://doi.org/10.37594/oratores.n15.600

1-6 |