No. 15 (2021): ORATORES December 2021 - May 2022

The chemistry teaching: need for strengthening and understanding in high school students

La enseñanza de la química: Necesidad de un fortalecimiento y comprensión en estudiantes de bachillerato

Quijano Cedeño Alberto Andrés, Navarrete Pita Yulexy

Article Visits 2008 | PDF Visits 1187

DOI https://doi.org/10.37594/oratores.n15.603

13-23 |

Use of efficient microorganisms with biofloc technology in the production of tilapias

Uso de microorganismos eficientes con tecnología biofloc en la producción de tilapias

Gómez Alexis

Article Visits 541 | PDF Visits 561

DOI https://doi.org/10.37594/oratores.n15.507

24-44 |

Didactic mediation of GeoGebra software in the concept of perimeter: Case study

Mediación didáctica de la herramienta GeoGebra en el concepto de perímetro: Estudio de caso

Ríos Forero Sonia Ayadide, García Arango David Alberto

Article Visits 399 | PDF Visits 247

DOI https://doi.org/10.37594/oratores.n15.501

45-57 |

Shadow report: relevant topics on progress in cedaw compliance

Informe sombra: Temas relevantes sobre avances en cumplimiento de la CEDAW

Miller Ramírez Gladys, Ulloa de Samaniego Anielka

Article Visits 378 | PDF Visits 209

DOI https://doi.org/10.37594/oratores.n15.604

58-84 |

Methodological guidelines for project-based teaching in rural educational contexts

Lineamientos metodológicos para la enseñanza por proyectos en contextos educativos rurales

Hoyos Torres Jaiver Manuel

Article Visits 456 | PDF Visits 313

DOI https://doi.org/10.37594/oratores.n15.514

85-105 |

Instrumental technological competences of the primary education teachers, in the use of the Canaima free software of the public institutions

Competencias tecnológicas instrumentales de los docentes de educación primaria, en el uso del software libre Canaima de las instituciones públicas

Hernandez Vanessa Alexandra, Jordán Rómulo

Article Visits 571 | PDF Visits 257

DOI https://doi.org/10.37594/oratores.n15.578

106-122 |

The history of evangelization in latin america

La historia de la evangelización en América Latina

Suárez Manning Maxie

Article Visits 550 | PDF Visits 294

DOI https://doi.org/10.37594/oratores.n15.605

123-131 |

The Pragmatism as a guiding epistemic model for teaching activity in rural areas.

El pragmatismo como modelo epistémico orientador de la actividad docente en la ruralidad.

Calderón Chavarro Gloria Rosalba, Martínez Madrigal Jenny Paola, Villamizar Vera Maria Elena

Article Visits 836 | PDF Visits 358

DOI https://doi.org/10.37594/oratores.n15.573

132-140 |

Preliminary and index Oratores 15

Preliminares e índice Oratores 15

Nieto Arturo

Article Visits 137 | PDF Visits 92

DOI https://doi.org/10.37594/oratores.n15.600

1-6 |