The content of the publications and the links suggested in them are the sole responsibility of the authors and not of the Metropolitan University of Education, Science and Technology (UMECIT) or of the journal ORATORES. They are protected by international copyright laws as well as the logos of UMECIT AND ORATORES, hence their reproduction is totally prohibited.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
The authors maintain the copyright and transfer the right of the first publication to the journal, with the article registered with Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives License, which allow others They can download the works published in this magazine and share them with other people, as long as their authorship is recognized, but they cannot be changed in any way nor can they be used commercially.
Authors are recommended to include their work in social networks such as Researchgate and institutional repositories once the article or visible fact has been published on the journal page, without forgetting to include the digital document identifier and the name of the journal.
Abstract
References
Balbo J. (2008) Formación en competencias investigativas, un nuevo reto de las universidades. [Pagina web en ínea] disponible en: www.UCV.VE/.../Balbojosefina.pdf [Consulta: 10/10/2012] Pp.01
Díaz, B. Y Hernández G. (2010). Estrategias docentes para un aprendizaje significativos: una interpretación constructivista. Tercera edición México- Distrito Federal. Editorial McGraw-Hill
Delors, Jacques. (1996). La educación encierra un tesoro. Informe a la UNESCO de la Comisión internacional;obre la educación para el siglo XXI. Madrid. Santillana/UNESCO.
Fontanines, T y Rodríguez, Y (2008), Estructuras e interacciones en la construcción del conocimiento. Una propuesta a partir de los planteamientos teóricos de de Piaget y Vigosky. Laurus, Revista educación 28:14 97-121 UPEL Venezuela
Gómez, P (2015), Modelo andragógico para el aprendizaje significativo de la investigación educativa. Doctorado en ciencias de la educación Universidad "Rafael Belloso Chacín" -Venezuela
Sobón (2006) Formación basada en competencias. Pensamiento complejo diseño curricular y didáctica.
segunda edición, Colombia —Bogotá Editorial ECOE Ltda.
Tobón (2010) Formación basada en competencias. Pensamiento complejo diseño curricular y didáctica tercera Edición, Colombia —Bogotá Editorial ECOE Ltda.
Zabala, A. y Arnau, I. (2007). "La enseñanza de las competencias", Núm. 161 Edición Barcelona, España. Revista Aula de Innovación Educativa, pp. 40-46.
Zabala, A. (2009). "Desarrollo curricular de las competencias básicas. El ámbito común o de tutoría". Graó.aula de Innovación Educativa, no 180, pp. 20-25.