The content of the publications and the links suggested in them are the sole responsibility of the authors and not of the Metropolitan University of Education, Science and Technology (UMECIT) or of the journal ORATORES. They are protected by international copyright laws as well as the logos of UMECIT AND ORATORES, hence their reproduction is totally prohibited.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
The authors maintain the copyright and transfer the right of the first publication to the journal, with the article registered with Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives License, which allow others They can download the works published in this magazine and share them with other people, as long as their authorship is recognized, but they cannot be changed in any way nor can they be used commercially.
Authors are recommended to include their work in social networks such as Researchgate and institutional repositories once the article or visible fact has been published on the journal page, without forgetting to include the digital document identifier and the name of the journal.
Abstract
References
Carrera, F. y otros. (2012). Calidad de la educación básica y media en Colombia: diagnóstico y propuestas. Universidad del Rosario. Facultad de Economía.
Beck, U. (1997). Modernización reflexiva política, tradición y estética en el orden social moderno. Madrid. Alianza editorial.
Bonilla, Marta. (2002). El uso de instrumentos conceptuales y técnicos en la formación de profesores.:Conferencia Interamericana de Educación Matemática.
Carrizo, M. (2012). Las comunidades de aprendizaje como medio de interacción dinámica en el proceso de ansformación de la escuela. Tesis doctoral. URBE.
Iboj, C. (2006). Comunidades de aprendizaje. Transformar la educación. Editorial Grao. Barcelona.
Iboy C. y otros. (2000). Comunidades de aprendizaje. Una práctica educativa para la sociedad de la
iformación. Cultura y Educación. No. 17-18. pp.- 129-141.
Flecha y Puigvert. (2009). Las comunidades de aprendizaje. Una apuesta por la igualdad educativa. Universidad de Barcelona. España.
Gimeno, J. y Pérez, A. (1999). Comprender y transformar la Enseñanza. Madrid. Editorial Morota.
labermas, J. (1987). Teoría de la acción comunicativa. Racionalidad de la acción y racionalización social. ladrid: Taurus.
Ministerio de Educación Nacional. MEN (2010-2014). Plan nacional de desarrollo.
Ministerio de Educación Nacional. MEN (2011). Programa todos a aprender.
Ministerio de Educación Nacional. MEN (2012). Transformación de la calidad educativa.
Molina, E. (2005). Creación y desarrollo de comunidades de aprendizaje hacia la mejora educativa. En Revista de edición. 337 pp. 235-250.
Palomero, P (2009). Desarrollo de la competencia social y emocional del profesorado: aproximación desde la sicología humanista. Universidad de Zaragoza. Facultad de Ciencias Sociales y del Trabajo.
Palomero, P (2009). La formación del profesorado y la acción docente: diferentes miradas. Revista electrónica Jniversitaria de Formación del Profesorado. Universidad de Zaragoza. España.
Paredes, T. (2009). Comunidades de Aprendizaje: Un efectivo estilo de aprender. Facultad de Ciencias Físicas y matemáticas de la Universidad Central de Chile.
Paz, S. (2003). Investigación cualitativa en educación. España. McGraw-Hill.
Piñero, M.L. y Rivera, M.E. (2013). Investigación cualitativa: orientaciones procedimentales. Barquisimeto. JPEL-IPB
Torres, R. (2004). Comunidades de aprendizaje. Ponencia presentada en el Simposio Internacional sobre :Comunidades de Aprendizaje. Barcelona. España.