Dimensions

PlumX

How to Cite
Williamson, D., Núñez, C., Vásquez, C., & Añez, A. (2023). Professional impact of UMECIT English graduates as a result of Panama’s socio-political and economic problems. Revista Semilla Científica, 1(4), 577–589. https://doi.org/10.37594/sc.v1i4.1300
License terms

Abstract

As a summary, it should be noted that the project is called Professional Impact of English Graduates where we present its different feabilities and problems that can be solved in different ways as we present in the Ishikawa diagram where different points are presented with their respective solution and ability to present themselves in the impact. In this way, it explains all its intercultural dynamics, its teaching methodology to create different types of courses, sizes and educational programs for a better well-being and learning of the university youth and adult.

Keywords:

References

Bernal, Juan Bosco (2020). La educación panameña y sus principales desafíos. https://revistas.udelas.ac.pa/index.php/redes/article/download/26/20

INEC (2014). Panamá en Cifras, revisado febrero 2016: https://www.contraloria.gob.pa/inec/publicaciones/Subcategoria.aspx?ID_SUBCATEGORIA=38&ID_IDIOMA=1

IBERO-AMÉRICA STUDIES https://iberiamerica.org.article.download

MEDUCA (2015). Estadísticas, consultado en marzo 2016: http://www.meduca.gob.pa/?p=125

MEDUCA (2015) https://www.meduca.gob.pa.files.2015-12

Ortiz, Y Gutiérrez P. (2010). El espacio escolar, consultado febrero,2016: https://organizaciondecentros.wikispaces.com/EL+ESPACIO+ESCOLAR

REDUCA (2020). Situación educacional en Panamá: una mirada desde los principales indicadores educativos. https://docplayer.es/57766311-Situacion-educacional-en-panama-una-mirada-desde-los-principales-indicadores-educativos.html

SENACYT (2019). Plan Estratégico Nacional de Ciencia, Tecnología e Innovación. https://www.senacyt.gob.pa.ploads.2019/06

UNESCO (2000). La UNESCO y la Educación, consultado en febrero del 2016: http://unesdoc.unesco.org/images/0021/002127/212715s.pdf

Zubiria. S. (2013). El maestro y los desafíos de la educación del siglo XXI. España: Red Iberoamericana de pedagogía, REDIPE Virtual 825 julio, consultado en Marzo 2016: http://www.uasb.edu.ec/UserFiles/385/File/redipe_De%20Zubiria.pdf

Cited by