How to Cite
Cañizales, A. ., Rentería, E. ., Jaén, Y. ., Rodríguez, D., & Gutiérrez Quintero, M. E. . (2021). The covid-19 pandemic, from an introductory approach to law. Revista Semilla Científica, (2), 362–378. Retrieved from https://revistas.umecit.edu.pa/index.php/sc/article/view/1065
License terms

Abstract

The objective of this research focused on knowing the most important aspects of the impact that COVID-19 has had in terms of law in the Republic of Panama. To expand the content of this research, a search was carried out in virtual libraries and web pages. In this way, it was possible to deepen the set of laws and regulations that emerged to establish control and order in society and thus be able to reduce infections by applying biosafety measures that have been established through laws and decrees for their mandatory compliance.

 

Keywords:

References

Comisión Económica para América Latina y el Caribe (CEPAL) (2020): «Informe Especial COVID-19», ˂Comisión Económica para América Latina y el Caribe (CEPAL) (2020): «Informe Especial COVID-19», ˂https://www.cepal.org/es/noticas/nuevo-informe-especialla-cepal-analiza-impactos-covid-19-empresas-sectores-productivos ˃ [12/06/2020]. Francisco (Papa) (2012): «Exhortación apostólica Evangeli Gaudium», ˂Francisco (Papa) (2012): «Exhortación apostólica Evangeli Gaudium», ˂https://www.vatican.va/conten/ francesco/es/apost_exhortations/documents/papa-francesco_esostarzione-ap_ 20131124_ evangelii-gaudium.html ˃ [12/06/2020].

González, R. (2020): «Panamá: la mayor tasa de fallecidos de la COVID-19 en América Latina. ¿Por qué?», ˂ ¿Por qué?», ˂https://www.prensa.com/impresa/panorama/por-que-esalta-la-cifra-de-casos-y-fallecimientos/ ˃ [10/06/2020].

Gregory, E.; D. Hincapié; E. Vegas y M. Alonso (2018): «Profesión: profesor en América Latina. ¿Por qué se perdió el prestigio docente y cómo recuperarlo?», BID, ˂ ¿Por qué se perdió el prestigio docente y cómo recuperarlo?», BID, ˂https://publications.iadb.org/ es/profesion-profesor-en-america-latina-por-que-se-perdio-el-prestigio-docente-y-comorecuperarlo ˃ [12/06/2020].

Ministerio de Desarrollo Social, Instituto Nacional de Estadística y Censo y Ministerio de Economía y Finanzas (2017): «Índice de pobreza multidimensional de Panamá», ˂Ministerio de Desarrollo Social, Instituto Nacional de Estadística y Censo y Ministerio de Economía y Finanzas (2017): «Índice de pobreza multidimensional de Panamá», ˂https:// www.mides.gob.pa/wp-conten/uploads/2017/06/Informe-del-%C3%8Dindice-de-PobrezaMultidimensional-de-Panam%C3%A1-2017.pdf ˃ [11/05/2020].

Ministerio de Trabajo y Desarrollo Laboral (MITRADEL) (2020): «Decreto Ejecutivo No. 81», Gaceta Oficial Digital, 20 de marzo, Ciudad de Panamá.

Organización para la Cooperación y el Desarrollo Económicos (OCDE) (2019): «En Panamá, análisis de la situación de la niñez y la adolescencia», ˂Organización para la Cooperación y el Desarrollo Económicos (OCDE) (2019): «En Panamá, análisis de la situación de la niñez y la adolescencia», ˂https://www.tbinternet.occhr.org/Treaties/CRC/Shared%20Documents/ PAN/INT_CRC_NGO_PAN27159_S.docx ˃ [15/05/2020]

Cited by