How to Cite
Pérez, A., Rámoz, A., Márquez, C., Díaz, D., Cano, K., & Sarco, A. (2020). Application of technology in higher education classrooms from the constructivist approach. Revista Semilla Científica, (1), 357–364. Retrieved from https://revistas.umecit.edu.pa/index.php/sc/article/view/1012
License terms

Abstract

In the following work, we examined how education together with the technology of this time elaborate a different, creative way of teaching and it is called constructivism that leaves aside the traditional form of study. The result of this research was the advantages and disadvantages that it faces the most and a small explanation of why these advantages and disadvantages occur. Our conclusions were that technology helps us in our daily lives, higher education has made it important for us students, they help a better understanding of the subjects, flexibility for people who do not have free time to study and these Applications help us to carry out the subjects and they are there when we have time.

Keywords:

References

Baelo, R y Cantón, I (2009). Las tecnologías de la información y la comunicación en la educación superior. Tecnologías en la educación superior.

García, M, Reyes, J y Godínez, G(2017). Las Tic en la educación superior, innovaciones y retos. La importancia de las TIC en el sistema educativo.

Hernández, R (2008). El modelo constructivista con las nuevas tecnologías: aplicado en el proceso de aprendizaje.

Mercedes, M (22 de diciembre de 2017). ¿Cómo aplicar el aprendizaje constructivista en la educación virtual?.[Archivo de texto]. Recuperado de:
http://elearningmasters.galileo.edu/2017/12/22/como-aplicar-el-aprendizaje-constructivista-en-la-educacion-virtual/

Nuñes, M (2010). Niveles de conocimiento de la naturaleza de la educación y la calidad de la formación docente.

Rodríguez, F y Martínez, L (2009). Las TIC como recursos para un aprendizaje constructivista. Las TIC como medio.

Saldarriag, P y Bravo, G(2016). La teoría constructivista de Jean Piaget y su significación para la pedagogía contemporánea. La teoría constructivista de Jean Piaget y su significación para la pedagogía contemporánea.

Santiago, G (07 de enero de 2018). Técnicas de enseñanza basadas en el modelo de desarrollo cognitivo.

Zambrano, R, Medina, V y García, V(9 de septiembre de 2010). Modelo de Aprendizaje Virtual para la Educación Superior (MAVES) basado en tecnologías Web. Estado del arte.

Zita, A(2018).métodos de investigación. [Archivo de texto]. Recuperado de:
https://www.todamateria.com/metodos-de-investigacion/amp/

Cited by