View/Download
How to Cite
Enríquez Paredes, C. S., Paredes Rivadeneira, M., Caza Reinoso, M., Aguirre Guashpa, K., & Sierra, H. M. (2024). Role of students in the accreditation process. Revista Semilla Científica, 1(6), 446–453. https://doi.org/10.37594/sc.v1i6.1594
More Citation Formats
License terms
▼
Abstract
In today’s educational landscape, program accreditation plays a crucial role in ensuring quality and excellence in education. Although this process has traditionally been led by educational institutions and experts, the significant value that students bring to this process is increasingly being recognized. This article explores the essential role that students play in the educational program accreditation process, highlighting their ability to offer unique perspectives, identify areas for improvement, and promote a culture of educational quality.
Keywords
References
Arnáu, B. (2022). Evaluación clara y sencilla: una guía práctica para instituciones, departamentos y educación universitaria.
Báez, A. (2019). El papel de los estudiantes en el proceso de evaluación en dos universidades estadounidenses. 20(1), 42-59.
García, A. Rodríguez, C. (2018). Participación estudiantil en la acreditación de carreras universitarias: Una mirada crítica. Revista Española de Educación Comparada, 29, 1-21.
Glenn, B. (2019). Enseñar a los estudiantes a evaluar el clima de calidad en la educación superior. Editores de sentido.
Herrera, R. & Sánchez, M. (2017). Barreras y facilitadores en la participación estudiantil en el proceso de acreditación de la educación superior. Investigación en la Universidad, 23(1), 31-46.
Martínez, E., González, N. & Ramírez, G. (2021). Evaluación de la calidad docente mediante la participación estudiantil en el proceso de acreditación. Perspectiva Educacional, 48(1), 1-17.
Ramos, J., Hernández, F. Pérez, T. (2019). Hacia una política nacional de participación estudiantil en la acreditación de la educación superior. Perfiles Educativos, 41(162), 1-18.
Saavedra, R. (2022). Ganancia de aprendizaje: definiciones, problemas y desafíos. Academia de Educación Superior.
Valderrama, I., Carvajal, P. & Ospina, J. (2020). Impacto de la participación estudiantil en la autoevaluación de la calidad educativa. Educación XX1, 23(1), 1-17.
Báez, A. (2019). El papel de los estudiantes en el proceso de evaluación en dos universidades estadounidenses. 20(1), 42-59.
García, A. Rodríguez, C. (2018). Participación estudiantil en la acreditación de carreras universitarias: Una mirada crítica. Revista Española de Educación Comparada, 29, 1-21.
Glenn, B. (2019). Enseñar a los estudiantes a evaluar el clima de calidad en la educación superior. Editores de sentido.
Herrera, R. & Sánchez, M. (2017). Barreras y facilitadores en la participación estudiantil en el proceso de acreditación de la educación superior. Investigación en la Universidad, 23(1), 31-46.
Martínez, E., González, N. & Ramírez, G. (2021). Evaluación de la calidad docente mediante la participación estudiantil en el proceso de acreditación. Perspectiva Educacional, 48(1), 1-17.
Ramos, J., Hernández, F. Pérez, T. (2019). Hacia una política nacional de participación estudiantil en la acreditación de la educación superior. Perfiles Educativos, 41(162), 1-18.
Saavedra, R. (2022). Ganancia de aprendizaje: definiciones, problemas y desafíos. Academia de Educación Superior.
Valderrama, I., Carvajal, P. & Ospina, J. (2020). Impacto de la participación estudiantil en la autoevaluación de la calidad educativa. Educación XX1, 23(1), 1-17.
Publication Facts
Metric
This article
Other articles
Peer reviewers
0
2.4
Reviewer profiles N/A
Author statements
Author statements
This article
Other articles
Data availability
N/A
16%
External funding
No
32%
Competing interests
N/A
11%
Metric
This journal
Other journals
Articles accepted
0%
33%
Days to publication
50
145
Indexed in
- Academic society
- Universidad Metropolitana de Educación, Ciencia y Tecnología
- Publisher
- Universidad Metropolitana de Educación, Ciencia y Tecnología